söndag 9 december 2012

Kalas, usla foton och tårtbottenrecept

9 december
 
Så pustar vi ut efter gårdagens härliga 1-årskalas. Inte hann jag ta de där fantastiska bilderna som jag hade planerat. Inte blev buffébordet sådär snyggt som jag hade sett framför mig. Inte blev bakverken som jag hade planerat. Men oj, vad nöjd jag är ändå! Födelsedagsbarnet hade en massa favoriter omkring sig och det verkade som även gästerna trivdes! Så nu bjuder jag på en bild med fula sladdar, stolshögar och en frys som smyger in i bilden...
 
 Kom på att man kunde använda några av de där barnmatsburkarna som ligger och dräller här hemma till popcornförvaring (observera gärna att jag lyckats få med frysen även på denna bild).
 
 
Ja, jag ber verkligen om ursäkt för de usla bilderna, men när allt äntligen var färdigt var dagsljuset borta och gästerna hade sen länge anlänt. I förgrunden ser ni i alla fall en klassisk gräddtårta och jag tänkte nu bjuda på ett recept på tårtbotten.
 
Du behöver:
4 ägg
2 dl socker
1 dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
3/4 dl potatismjöl
 
175 grader.
 
Jaha, det var visst allt jag hade plitat ner. Ska se om jag kan få lite mer detaljer från mamma som var så snäll och bakade... 



Inga kommentarer: