söndag 15 augusti 2010

Frappe

Sommaren börjar gå mot sitt slut och det märks på många sätt. I några dagar har det känts lite höstligt här, men plötsligt slog det om och blev varmt igen. Och det med besked! Varmt och ljuvligt och det är som att jag njuter än mer av det för att den kommande årstiden var här och gjorde sig påminnd.
I värmen är en iskaffe fantastikt gott och läskande. Enligt de recept jag hittat på nätet ska det gärna mixas och fixas med maskiner. Jag äger ingen matberedare och orkade inte leta fram stavmixern så jag körde med lattevispen istället. Det funkade för mig. Enkelt och gott!

Gör så här:
Ta 2 tsk snabbkaffepulver, 1 tsk strösocker, 1 dl vatten och om du vill lyxa till det ännu mer ett par msk vaniljglass. Vispa/mixa. Släng i krossad is och fyll upp med vatten eller mjölk.

Inga kommentarer: