onsdag 26 september 2012

Tigerkaka

Kollade ni på Hela Sverige bakar i torsdags? Det gjorde jag. Jag tyckte det var ganska kul program. Sen tänkte jag, oups jag har en bakblogg, jag kan ju typ ingenting. Sen tänkte jag att jag är ju mer en sån som bakar sockerkaka och sådana enkla grejer. Jag orkar inte med många moment (som syrran t ex). Men då lärde jag mig att man tydligen kan varmvispa eller kallvispa sockerkaka. Där ser man! Jag kan tydligen inte ens det baka sockerkaka....

Trots detta gav jag mig på en tigerkaka. Första gången jag såg och smakade tigerkaka var på en klassfest på mellanstadiet och Annika introducerade de två magiska matskedarna kako som gör en sockerkaka till en tigerkaka. Den här gången öste jag på med lite mer kakao, samt lite chokladlinser jag hittade i lådan. Maken tyckte det blev lite stabbigt. Jag tyckte den blev kanon jag. Jag blir ingen mästerbagare, det har jag inga drömmar om heller. Men en och annan (kallvispad) mjuk kaka kan jag i alla fall slänga ihop!

Recept från den tiden när jag handskrev och pyntade. Ni skulle se den i färg, men den är i säkert förvar hos bästa mostern. Här hittar ni närmare instruktioner.

1 kommentar:

Unknown sa...

Läs vår bakblogg www.kakburkarna.blogspot.com! Hade varit så kul om ni kollade in den :)