onsdag 26 oktober 2011

Fem-minuters-kola


Gissa om jag blev glad över att hitta detta recept hos min namne. Kola på fem minuter! Kalas!
Går hemma med inte jättemycket energi och laddar för att vi ska bli tre här hemma så småningom, men fem minuter orkar jag absolut stå vid spisen. Min kola blev väldans kladdig så jag slog in de kletiga bitarna i papper. Imorgon ska jag åka till mitt jobb för att avsluta det sista. Då ska jag ta med strutarna och berätta för kollegorna att jag saknar dem redan. Trots att jag bara varit hemma tre dagar...

Du behöver:
3 msk smör
3 msk socker
3 msk sirap
1 msk mjölk/grädde
1 msk vaniljsocker
1½ msk kakao

Gör så här:
Koka i fem minuter och häll ut på bakplåtspapper.
Låt stelna och skär eller klipp i rutor. Eller som i mitt fall; skrapa ihop en hög...



1 kommentar:

Amy's piece of cake sa...

Gottigt med kola, uppskattas säkert av kollegorna!